11 Eylül 2017 Pazartesi

Bebeğinizin Uyku Kalitesini Artırın!



Yeni doğandan 3 yaşa kadar olan bebeklerin için uyku büyük bir önem taşıyor. Çünkü 0-3 yaş dönemi, bebeğin gerek zihinsel gerekse bedensel gelişimini sağladığı önemli bir evre. Dolayısıyla bebeğin gün içerisinde düzenli olarak uykusunu alması gerekiyor. Dolayısıyla beyin gelişiminin %80'ninin tamamlandığı bu dönemde, uyku saatlerine dikkat edilmesi başlıca önemli kriterlerden.
Uykunun bebek üzerinde birçok yönden avantajları da bulunuyor. Karanlık ortamda uyurken bebekten salgılanan melatonin hormonu, bağışıklık sistemini güçlendirerek büyüme hormonunun daha fazla salgılanmasına destek oluyor. Gün içerisinde yorulan ve çalışmayan kasları, uyku esnasında çalışarak daha fazla enerji kazanmasına yardımcı oluyor. Nöronlar arası bağları güçlenerek öğrenmeye ve keşfetmeye daha meraklı hale geliyor. Ancak iyi bir uyku için yatak kalitesi de oldukça önemli. Yatsan, bebeğiniz için seçeceğiniz başlıca yatak markaları arasında yer alıyor. Kaliteli ve seçkin yatak modelleri arasından seçiminizi yaparak bebeğinizin gece konforuna destek olabilirsiniz.

Yatsan Yataklar ile Hassas Uyku Dönemi

Son derece sağlıklı ürünler ortaya koyan Yatsan, bebek grubunda yer alan yatakları ile hem bebeklerin hem de ebeveynlerin memnuniyetini gözetiyor. Yatak seçenekleri, hassas uyku sürecinde bebeğinizin konforunu gözetirken vücudunun hava almasına da yardım ediyor. Böylelikle gece boyunca bebeğiniz kesintisiz bir uyku süreci geçirmiş oluyor.

Omurga Sağlığına Yardımcı Ürünler

Özel tekniklerle ve teknolojik yeniliklerle donatılan Yatsan bebek yatakları, omurga sağlığına da büyük katkıda bulunuyor. Uyku süresince bebeğinizin omurgasını tüm noktalardan kavralayarak güne daha dinlenmiş şekilde başlamalarını amaçlıyor. Tüm ürün gruplarında, akıllı destek sunan pocket yay teknolojisi kullanılıyor. Ön ve arka yüzlerinde bulunan gözenekli sünger katmanları, kan dolaşımını dengeleyerek vücutta masaj etkisi yaratıyor. Bebek yataklarının dış yüzeyinde ise yumuşak dokunuş hissi veren milky kumaşa yer veriliyor. İçeriklerinde bulunan %30 oranındaki aminoasit değeri, fazla nemi ortadan yok ederek bebeğinizin uyku konforunu maksimum düzeye çıkartıyor.
Ürün koleksiyonlarında; visco, yaylı ve lateks gibi farklı yatak modellerine yer veriliyor. Sadelikli modeller, farklı boyutlarda beğeniye sunuluyor. Bebeğinizin yaş aralığına göre dilediğiniz modeli tercih edebilirsiniz. Renkli nevresimlerle ve yastık aksesuarları ile süsleyerek daha hoş bir odada uyumasını kolaylaştırabilirsiniz.

28 Ağustos 2017 Pazartesi

REJİM VE SPOR YAPMADAN NASIL KİLO VERDİM?


Hamilelik öncesi 34 - 36 beden olan ben, doğumdan sonra 38 beden de kalmış bir türlü aşağıda inememiştim. Hatta hamilelik öncesi giydiğim hiç bir pantolonun içerisine giremiyordum. Hayatımın hiç bir döneminde rejim yapmamış bir insan olarak rejim yapmak zor geliyor. Spora ise vakit bulamıyordum.

Peki ben rejim ve spor yapmadan nasıl kilo verdim. Şimdi size onu anlatacağım.


Not: Hamilelik öncesi fotoğrafım

Her şey bahar ayında alerji olmamla başladı... Mevsimsel alerji nedeniyle, eczaneye gidip ilaç kullanmak istemediğimi bana bitkisel takviye edici bir tablet / şurup vs bir şey önermesini istediğimde eczacı bana Çörek Otu yağı vererek sabah akşam kullanmamı önerdi. Bir çoğunuzun bildiği gibi Çörek otu yağı çok şifalı ve bir çok hastalığa derman olduğu söylenen  mucizevi bir bitki. Bunun bilinciyle eczacının tavsiyesine uydum ve çörek otu yağını sabah akşam kullanmaya başladım.

Alerjim için çörek otu yağını kullanmaya devam ederken artık canımın eskisi kadar tatlı çekmediğini ve iştahımın kesildiğini fark ettim. Arştırdığımda, sabahları aç karnına içilen çörek otu yağının insülin direncini düzenlediği ve bu nedenle kilo vermeye yardımcı olduğunu öğrendim.

Yaklaşık 2 ay boyunca her sabah karnına (bu çok önemli) ve akşam yatmadan önce 1 tatlı kaşığı çörek otu yağı kullandığımda iştahım eskisine göre azaldı, porsiyonlarım küçüldü ve her yemek sonrası aklımı çelen tatlı krizlerim son buldu. Buna bağlı olarak da 2 aydan kısa bir sürede bir türlü veremediğim doğum kilolarımı verdim ve tekrar eski pantolonlarımın içine girmeye başladım.


Not: Doğum sonraki kilo vermiş halim

Bu süreçte, yaptığım ve işe yarayan bir diğer şey ise, sabah kalkar kalkmaz kahvaltı yeme alışkanlığımı bırakmak oldu. Sabah kalktığım hemen bir bardak su içiyorum ve yaklaşık 1 - 1.5 saat sonra kahvaltımı yapıyorum. Bunun sebebi ise, hem metabolizmamın kahvaltı öncesi çalışmaya başlamasını sağlamak hem de su ile sistemi arındırmak. Sonrasında ise mutlaka doyurucu bir kahvaltı yapıyorum.

İşte benim kilo verme serüvenim böyle oldu. Umarım yukarıda anlatmış olduğu 2 minik tüyo sizin de hayatınızı kolaylaştırır ve sağlıklı şekilde kilo vermenizi destekler ;)

24 Ağustos 2017 Perşembe

Hem Serinleyin, Hem de Enerji Tasarrufu Yapın

Eğer bu sıcak havalarda vantilatör ile serinlemeye çalışıyorsanız baştan söyleyeyim: Boşuna uğraşıyorsunuz. Sıcak havayı bir noktadan diğerine taşımak, serinlemenizi sağlamıyor ve vantilatörler de tam olarak bu şekilde çalışıyor. Gelin gerçekçi olalım: Hava sıcaklığının zaman zaman 40 dereceyi aştığı bu aylarda, serinlemek için klima dışında bir seçeneğiniz yok. Ancak klima satın almak o kadar kolay bir iş değil: Hem enerji tasarruflu, hem uzun ömürlü ve hem de yaygın bir servis ağına sahip olmalı. Servis ağı özellikle önemli, yoksa hem montaj, hem de bakım için epey bir beklemek zorunda kalıyorsunuz! Piyasadaki klima modellerine bakın: Tüm bu özelliklere sahip olanların sayısının çok az olduğunu, onların da fiyatlarının neredeyse bir servet düzeyine yaklaştığını göreceksiniz. Neyse ki Uğur Soğutma’ya ait UIS 18 klima modeli, her bakımdan mükemmel bir seçenek olmayı başarıyor.
UIS 18’in bu denli iyi bir seçenek olmasının ilk nedeni, enerji tasarrufu. Hem A++ enerji sınıfına giren ve hem de inverter teknolojisini kullanan klima modellerinin sayısı oldukça azdır. UIS 18 ise, bu teknolojileri bütçeyi zorlamayacak fiyatlar ile sunuyor. Inverter teknolojisi sadece enerji tasarrufu değil, kullanım ömrünü de uzatıyor. Zira klima kompresörü, bu sayede yalnızca gerektiği zaman çalışıyor. Yenilikçi teknolojilerin kullanılması sayesinde, UIS 18 bekleme modundayken yalnızca 1W elektrik harcıyor. Bu inanılmaz bir oran, zira neredeyse %80 oranında bir enerji tasarrufu yaptığınız anlamına geliyor.
Yenilikçi teknolojiler sadece inverter sistemi ile sınırlı değil: Akıllı soğuk hava üfleme özelliği, ortam sıcaklığını yavaş ve doğal bir şekilde istenen dereceye getiriyor. Follow Me özelliği, kumandanın bulunduğu bölgeye göre ısıtma ve soğutma yapabilmesin sağlıyor. İyonizer ve bio-filtre özellikleri sayesinde de, sadece serin değil, temiz bir havaya sahip olabiliyorsunuz. Elektrik kesintilerini de dert etmeyin: UIS 18, enerji geldiğinde otomatik yeniden başlama özelliği sayesinde size iş düşmeden her şeyi otomatik olarak hallediyor. Farklı BTU seçenekleri mevcut olduğu için, size en uygun olan modeli Uğur Soğutma yetkili servisleri aracılığı ile tespit etmenizi tavsiye ederim. Daha sonra, https://satis.ugur.com.tr adresinden uygun fiyatlar ve 12 taksit avantajıyla siparişinizi hemen verebilirsiniz.
                                     
Bir boomads advertorial içeriğidir.

20 Temmuz 2017 Perşembe

Çok Para Harcamadan Nasıl Zengin Görünülür?


Postun başlığı çok enteresan değil mi? Geçenlerde Youtuba'da dolanırken yabancı vloggerların bu başlık altında tavsiyeler verdiğini gördüm, bir kaç tanesini izledim gerçekten işe yarar öneriler vardı. Mesela mavi, kırmızı gibi canlı renkler yerine beyaz, krem gibi natürel renkler giymenin veya yuvarlak burunlu ayakkabılar yerine sivri burunlu ayakkabılar tercih etmek gibi... Bu tavsiyeler işe yarar mı bilmiyorum ama bildiğim tek bir şey var o da eğer doğru parçaları bulursanız çok para harcamadan çok şık olabileceğiniz.

Üzerimde gördüğünüz, modeli ve kumaş kalitesi çok başarılı olan elbiseyi yurtdışındaki bir siteden (linki burada) yalnızca 30$'a aldım!! Arkadaşımın kınası için aldığım elbiseyi her gören çok beğendi, ne kadara aldığımı duyunca da şok oldu. Butik elbisesi şıklığında bu elbiseyi almak isterseniz buraya bakabilirsiniz ;)


Elbise / Dress : Buradan / click here



13 Temmuz 2017 Perşembe

Corrector ve Concealer nedir? Favori Corrector um hangisi?


Bu yazıda size bazı MUA'ların dahi karıştırdığı veya hiç bilmedikleri bir konudan bahsedeceğim. Öncelikle kapatıcı (concealer) ve düzeltici (corrector) nedir? biraz onlardan bahsedeceğim ve en sonunda da gözaltı kapatıcısı ve göz altı düzenleyecisi arasındaki farklara değineceğim. 


Concealer, yani tükçe karşılığı kapatıcı, cilt kusurlarını fiziksel olarak yani üzerini kaplayarak kapatır. doğru kapatıcıyı seçtiğiniz takdirde bir çok hafif veya orta dereceli cilt kusurunu gizleyecektir. Ancak, yoğun göz altı morluğu gibi ciddi bir sıkıntı varsa en iyi kapatıcıyı da alsanız etki etmeyecektir.


Corrector : İşte tam bu noktada devreye correctorlar yani düzenleyiciler giriyor. Corrector'lar cilt eşitsizliklerini renk ile gizlemeyi hedefler. Yani cilt kusurunuzun kontrast rengini o bölgeye sürerek nötrlemenizi sağlar. Örneğin mor göz altlarınızı morun kontrast rengi olan sarı /turuncu renkli bir corrector ile nötrleyebilirsiniz veya kırmızı bir sivilceyi kırmızının kontratı olan yeşil bir corrector ile nötrleyebilirsiniz. Kusursuz bir makyaj için en doğrusu, corrector ile nötrlenen bölgeye concealor yani kapatıcı sürmenizdir. Düzenleyici sürülmeden kapatıcı sürülen bölge alttan kendini göstemeye devam edecektir.

Piyasada satılan ürünlerin çoğu sadece kapatıcı özelliğine sahip olan ürünler. Corretor özelliği ise çok az üründe oluyor. Ben geçenlerde, NYX'ın hem kapatıcı hem düzenleyici ürününü aldım. genel olarak memnun kaldım. hem çok ince bir yapıya sahip hem de güzel kapatıyor. Ancak, kalıcı etki istiyorsanız üzerine concealer uygulamanız gerekecektir.

8 Haziran 2017 Perşembe

MICROBLADING (Kıl Tekniği) 3D İLE KAŞ KALINLAŞTIRMA DENEYİM


İntagramdan takip edenler biliyordur. Bir süre önce kaşlarımı microblading kıl tekniği uygulaması ile yarı kalıcı olarak kalınlaştırdım ve boşluklarını doldurttum. Microblading uygulamasını yaptırmadan önce, acıyor mu? kalıcılığı ne kadar sürer? fiyatı nedir? gibi bir çok soru olduğu için bayağı araştırıp gittim. Siz de microblading veya başkası yüzünüze ne yaptırırsanız yaptırın çok iyi araştırın.

Bu yazımda, reklam içermemesi için yaptırdığım yerin ismini vermeden microblading maceramı sizlerle paylaşacağım. merak eden olursa, özelde cevaplayabilirim ;)

Microblading tekniğinde ilk adım, uyuşturma. Resimde gördüğünüz gibi kaşlarıma bir krem sürüldü ve uyuşması için beklendi. Normalde yarım saat beklemeniz yeterli oluyormuş ama bana uygulamayı yapacak olan kişi randevu saatinden 1 saat daha geç gelince krem 1 saatten fazla bekledi ama yine de o bölge uyuşmadı. Şöyle ki bırakın uygulama anındaki acıyı kaşlarım alınırken dahi hissettim :(


İkinci aşamada, microblading uzmanı ile birlikte yüzünüze yakışacak kaş modeline karar veriyorsunuz. Bunu yaparken benim tek rica doğal olmasıydı ve o konuda çok şanslıyım ki yaptırdığım yer tam istediğim gibi şekil verdi.


Gelelim üçüncü aşamaya ve microblading yaptırırken acı hissediyor musun? sorusunun cevabını bulmaya... Microblading uygulamasında, ucunda çoklu iğneler bulunan özel bir bıçak yardımı ile kaşlarınız kıl gibi çizilip bitkisel boyalar deri altına zerk ediliyor. Her ne kadar bir çok yazıda acısız bir yöntem olduğu söylense de ben hem ağrı hem de yanma hissettim, hatta gözlerimden yaş bile geldi. Gerçi benim ağrı eşiğim çok düşük olduğu için normalden biraz fazla acı hissetmiş olabilirim bilmiyorum :)

Bu arada gözünüzü korkutmak istemem ama madem objektif yazı hazırlıyorum, bunu da söylemek zorundayım. Kesilen yerlerde hafif hafif kanamalarda oluyor. Uygulamanın hemen bitiminde kanamada duruyor.


Dördüncü aşamada, kaşlarınıza komple boya sürülüyor ve yaklaşık yarım saat beklendikten sonra temizleniyor. 

Yukarıda paylaştığım fotoğraf uygulamanın ilk yapıldığı güne ait ve sürülen boyanın kalıntıları üzerinde olduğu için tam olarak doğal değil. 1 hafta içerisinde hem boya çıkıyor hem de meydana gelen kabuklanma dökülüyor daha doğal bir görünüme kavuşuyorsunuz.

Microblading 3D yarı kalıcı kıl tekniği yaptıracaklara tavsiyem, özel bir gün için yaptırıyorsanız, uygulamayı en az 10 gün öncesinden yaptırmanız.  Yarı kalıcı dövme yaptırıp ertesi gün mükemmel kaşlara sahip olacağınızı söyleyenlere de asla inanmamanız! 

Genel olarak, Microblading 3D kıl tekniği uygulaması hakkında şunu söyleyebilirim. Eskiye göre daha düzgün, dolgun ve biçimli kaşlara sahip oldum. Ayrıca, 10 gün sonunda o kadar doğallaştı ki kimse farkına bile varmadı. O yüzden iyi yaptırmışım diyorum. Şimdi sırada kaş arama botox yaptırmak var. Önerisi olanları bekliyorum :))

9 Mayıs 2017 Salı

UZUN SİYAH ELBİSE KOMBİNİM


Bir kadının gardırobunda, kaliteli siyah pantolon, beyaz gömlek ve düz siyah elbise olması gerekir. Bu liste hemen herkeste sabittir. Bir genç kıza da sorsanız orta yaşlı bir kadına da size benzer bir yanıt verecektir. Benim listemde aynı, yalnız buna ekleyeceğim iki parça daha var. Bunlardan biri uzun siyah elbise, diğeri ise rahat bir kot pantolon. İlk liste iş için, ikincisi ise günlük hayatta kurtarıcı parçalarım. 

Bu postumda kombinlediğim uzun siyah elbiseyi, sezonda beğenmiş ama indirimde alırım diye almamıştım. Elbise bir anda tükenip ilk indirime bile kalmayınca ümidi kesmiştim. Sonra bir gün, outlet alışverişi sırasında %75 indirimde şans eseri karşıma çıkınca hemen aldım.


Elbise / Dress : İpekyol Outlet
Botlar / Boots: İpekyol
Gözlük / Shade: Tru - Trussardi



20 Nisan 2017 Perşembe

DARPHIN INTRAL KÖPÜK TEMİZLEYİCİ


Bir süredir, Darphin'in hassas ciltlere özel serisi Darphin Intral ürünlerini kullanıyorum. Daha önce, çok severek kullandığım güneş koruyucu ve makyaj bazını bu postumda paylaşmıştım. Tek üründe bir çok ihtiyacı karşılayan bu ürün hakkındaki postumu okumadıysanız mutlaka bir göz atmanızı tavsiye ederim.

Bugün ise, yine aynı seriden Darphin Intral Air Mousse Cleanserı yorumlayacağım. Öncelikle, Darphin ürünlerini en sevdiğim yönü olan içeriğinden biraz bahsedeyim. Formülünde kullanılan içerikler %89 oranında doğal ve paraben içermiyor. Zaten Darphin markasının çıkış noktası "Lüks" ve "Doğallık" olduğu için serinin tüm ürünlerinde doğal içerikler ağır basıyor. Kimyasallardan uzak durmak isteyenler ürünün bu yönünü beğeneceğini düşünüyorum.


İyi bir temizleyiciden bir diğer beklentim ise, cildimi temizlerken kurutmaması ve cildin nem dengesini bozmaması. Darphin intral hassas ciltlere hitap eden bir ürün olarak, bu konuda beklentimi karşıladı ve yıkama sonrası gerginlik yaşamama sebep olmadı. Normalde temizleme ürünleri, cildimdeki kiri giderirken ciltte kurumaya neden olur ve temizlemenin hemen akabinde nemlendirici uygulamak zorunda kalırdım. Darphin Intral ile temizlediğimde böyle bir ihtiyaç hissetmiyorum.


Ürün sıvı yapıda ve özel pompa sistemi sayesinde köpük forma dönüşüyor. İlk kullanmaya başladığım sıralarda 2-3 puf yapıp cildimi temizliyordum ama sonradan tek pufun yeterli olduğunu fark ettim ve şu an tek pufla temizleyip ürün tasarrufu yapıyorum. Eeee ürün hem güzel hem de lüks olunca insan doğal olarak bitmesin istiyor. 

Makyaj yapsam da yapmasam da her gün cildimi Darphin Intral köpük ile temizliyorum. 3 aydır kullanım sonunda yarısından biraz daha az ürün kaldı. 

Uzun lafın kısası, Darphin Intral Air Mousse Cleanser cildimle uyum sağlayan başarılı bir ürün. Fiyatı biraz pahalı ancak cilt bakımına bütçe ayıranların memnun kalacağını düşünüyorum.

3 Nisan 2017 Pazartesi

MUTLU ANNE KOMBİNİM :)


Bu hafta sonu, kızım Selin (15 aylık) ve ananesi ile birlikte Mutlu Anneler Platformunun buluşmasına gittik. Yaklaşık 50 annenin katılımıyla gerçekleşen buluşma, çok keyifli geçti. Çocuklarımız yaşıtları ile sosyalleşirken, biz de anneler olarak birbirimizle tanışma ve sohbet etme imkanı bulduk.

Etkinliğe Selin ile katıldığım ve peşinde koşmam gerektiğini tahmin ettiğim için rahat bir kıyafetle katılmayı tercih ettim ve düz siyah kombinimi çok severek aldığım tüvit ceketimle tamamladım. 

Siz de ne giyeceğinizi bilemediğiniz ama kısa zamanda giyinip çıkmanız gerektiği zamanlarda, tek renk giyinip, ana renge uygun star bir parça ile kombininizi tamamlayabilirsiniz. Star parça, illa benimki gibi ceket olmak zorunda da değil. Küpe, çanta, ipek şal sevdiğiniz herhangi bir parça sizin star parçanız olabilir ;)

Tüvit ceketimi buradan  (tık tık) aldım. Daha yeni almış olmama rağmen, uygun fiyatlı bir site olduğu için hemen tükenmiş. Fakat yerine hemen uygun fiyatlı yeni ürünler gelmiş. Göz atmak isterseniz tık tık :))


Ceket / Jacket : Buradan / Click here
Kazak / Sweater : Zara
Tayt / Leggings : Twist
Çizme / Boats : Tommy Hilfiger




29 Mart 2017 Çarşamba

İNCİLİ MİNCİLİ


İnciyi oldum olası çok severim ve zarif bulurum. Son zamanlarda ise iyice takmış durumdayım. İncili kazaklar, kolyeler hatta sandaletler her şey ilgi alanıma girmeye başladı. Bu kombinimde de düz siyah sadece eteğinde fırfır detayı olan elbisemi çok sevdiğim ama ilk kez kullandığım kolyemle tamamladım. Umarım hoşunuza gitmiştir.


Kolye / Neckless  :Zara
Elbise / Dress: Twist
Botlar / Boots : Zara





23 Mart 2017 Perşembe

İNDİRİM SEZONU KOMBİNİM


Alışveriş konusunda en sevmediğim şeylerden biri, sezonda aldığım bir ürünü tüm bedenleri ile birlikte indirimde olduğunu görmek oluyor. O yüzden, genellikle yeni sezon yerine indirim sezonlarını takip etmeyi tercih ediyorum. 

Bu kombinimde ayakkabıdan cekete üzerimde gördüğünüz her parça indirim sezonundan alındı. Hatta şeffaf topuklu botlarımla, üzerinde el işçiliği süslemeler bulunan ceketim sezonda görüp beğendiğim ancak riske girip beklediğim ve indirimde kaptığım parçalardan...


Ceket / Jacket : İpekyol
Pantolon / Pants : İpekyol
Bot : Zara



21 Mart 2017 Salı

MAYBELLINE - Anti Age The Eraser Eye Kapatıcı


Daha yeni Estee Lauder Double Wear kapatıcı almama rağmen Maybelline'nin çok övülen kapatıcısının indirimde olmasına kayıtsız kalamadım ve aldım. 
Estee Lauder'in kapatıcısını daha sonra inceleyeceğim, ancak şimdilik şu kadar söyleyeyim, Maybelline The Eraser Eye kapatıcı şimdiden onun pabucunu dama attırdı. Maybelline kapatıcıyı aldım alalı elim başkasına gitmiyor.


Ambalajı kullanım açısından pratik. Ancak süngerli olması ve süngerin sürekli nemli kalması hijyen açısından sorun oluşturabilir. Eğer kırk yılda bir kapatıcı uyguluyorsanız, belki başka bir ürün almayı düşünebilirsiniz, çünkü süngerin uzun süre kullanılmadan kapalı kalması bakteri oluşumuna çanak tutacaktır.


Ürün ince yapısı ve yüksek kapatıcılığı ile bir kapatıcıdan beklenen neredeyse bütün özellikleri bir arada karşılıyor. Aynı zamanda çizgilere dolmuyor ve göz altını pürüzsüz gösteriyor. Eğer, göz altınızda renk eşitsizliği belirginse o zaman altına bir corrector uygulamanız gerekiyor. Zaten mor göz altını corrector olmadan hiç bir kapatıcı tam olarak maalesef kapatamıyor.

Bu kadar olumlu özelliği bir arada toplayan bir ürünün high end marka olmaması ve uygun fiyat ile kolay ulaşılması ise bir diğer artı. Bir de üstüne benim gibi %50 indirimde 19 liraya satın alırsanız, işte o zaman tadından yenmiyor :)

19 Mart 2017 Pazar

Astroloji Nedir? Astroloji Hakkında Bilinmeyenler





Günümüzde hala daha üzerine çokça soru sorulan bir konudan yani astrolojiden biraz bahsetmek istiyorum bugün sizlere… Astroloji kavramı yunan kökenli bir kavram olup yıldız anlamına gelen Astro ve bilgi anlamına gelen logos kelimelerinden türeyerek varlık göstermiştir.
İnanmayanlar için basit tanımıyla gök cisimlerinden yola çıkarak gelecek tahmini yapma, kehanette bulunma anlamı taşıyan astroloji inananlar içinse bundan çok daha fazlasıdır. Tarihçilerin araştırmalarına göre astroloji insanlık tarihi boyunca var olmuş ve Babil, Mısır, Yunan, Maya ve Çin uygarlıklarının içinde yer almıştır. Hemen her dönemde uygarlıklar içinde varlık gösteren astroloji bilimini sözde bilim olarak görenler ise bunun rasyonel ve akılcı olmadığını savunanlardır.
Eski dönemlerde insanların gece vakitlerinde gökyüzündeki yıldızlara bakıp bu yıldızlar üzerinden yaşamlarında ne gibi değişiklikler olacağına dair tahmin yürüttükleri ve hatta bu gök cisimlerine göre hayatlarına şekil verdikleri söylenmektedir. Aslında astrolojinin bu kadar yoruma açık oluşunun bir nedeni de söylenenlerin genel olarak bir iddiadan ibaret olmasıdır. Ancak MÖ 2500 yıllarında Mezopotamya’da ilk astrologların gökyüzü incelemelerinde bulunarak bununla ilgili kayıt tuttukları da kanıtlanmıştır.
Günümüzde genel olarak yıldızlar haritası olarak görülen astroloji de ise Nevruz (ekinoks) bayramı esas olarak ele alınmıştır. Çıkarlan bir haritayla 0 derece olan Koç burcu ilkbahar ekinoksunu temsil etmiş ve kalan 12 ay da 12 ayrı burç oluşturularak adlandırılmıştır. Astroloji ile ilgili kafa karıştırıcı sorulardan biri de onun bilime dayalı bir bilgi olup olmadığıdır. Özellikle son zamanlarda artan Tarot okuyucuları, Zodyak yorumcularından yola çıkarak astrolojiye olan inanç gün be gün azalmaya başlamıştır. Astrolojik yorumları, kafasına göre yorumlayan ve bunu fal haline getirerek çıkar sağlamaya çalışanlar dışında ben astrolojinin bilime dayalı bir yanının olduğunu savunanlardanım.
Astrolojinin varlığını bilimsel olarak kanıtlayan tabletlerin ise günümüze değin ulaştığı ve 12 parçaya bölünen ilk bilinen Zodyak tableti MÖ.419 yılına ait olmasının yanında, 12 burca ait özellikleri içeren bir çeşit Zodyak şeması da MÖ. 6 yy. tarihli Kambis tabletlerinde yer aldığı kanıtlanmıştır.

13 Mart 2017 Pazartesi

DARPHIN INTRAL - Environmental Lightweight Shield SPF 50


Bugün size son zamanlarda beni en çok etkileyen ürünlerden biri olan Darphin Intral serisinden renkli nemlendirici Environmental Lightweight Shield'den bahsedeceğim.


Intral Environmental Lightweight Shield, tamamen mineral yapılı SPF50 UVA / UVB filtreleri ile cildi güneşten koruma özelliği bulunuyor. Burada, UVA / UVB filtrelerin mineral yapılı olması benim için büyük bir artı, çünkü ürün bir taraftan cildi güneşten korurken diğer taraftan zararlı kimyasallarla cilde zarar vermiyor. Keşke bu ürünü hamileyken keşfetmiş olsaydım. Hamilelik lekelerinden güvenli bir ürünle korunmuş olurdum. 

Darphin Intral Environmental Lightweight Shield, SPF 50 koruma özelliğine sahip olmasına rağmen, diğer bir çok üründe olduğu gibi ciltte beyaz görünüme sebep olmuyor ve sürüldüğü anda ciltle bütünleşerek sağlıklı bir görünüm veriyor.


Cildinizde renk eşitsizliği vs. gibi problemler yoksa tek başına uygulayabilirsiniz. Ancak, benim gibi leke problemi yaşıyorsanız, ürünü makyaj bazı olarak kullanmanızı tavsiye ederim.


Ürünün diğer bir özelliği, göz altınıza dahi sürebilecek hassasiyette olması. Bu sayede hem göz çevrenizi nemlendirebiliyor, hem de güneşten korunmasını sağlayabiliyorsunuz. 


Yukarıda kısa kısa bahsetmeye çalıştığım gibi tek bir üründen bir çok fayda sağlamayı seviyorsanız bu ürünün tam size göre olduğunu söyleyebilirim. Özellikle, çantanızda nemlendirici, makyaj bazı, göz kremini ayrı ayı taşımak yerine bu ürünü alıp çıkmak işinizi kolaylaştıracaktır.


6 Mart 2017 Pazartesi

ESSENCE I LOVE EXTREME - Crazy Volume Mascara


Geçenlerde ünlü bloggerlardan birinin Essence I Love Maskarayı öve öve bitirememesi üzerine merak edip ben de aldım.

Ambalaj olarak bir artısı yok, pembe oluşu şirin ama kaliteli maskara izlenimi verdiği söylenemez. İçeriği 12 ml, 10 liraya satılan bir rimel için oldukça cömert bir miktar.


Ürünü yaklaşık iki haftadır kullanıyorum. Gerçekten rengi çok güzel ve tam anlamıyla yoğun siyah. Ancak, hacim konusunda ben öyle abartılı bir durum göremedim. Hatta, tekrar tekrar aldığım Maybelline Sensational ve Loreal False Lash Rimelleri hacim konusunda Essence I Love Extreme'den çok daha iyiler. Oysaki maskarayı öven arkadaşımız, bu ürünün Benefit They're Real'dan bile daha fazla yoğunluk verdiğini söylüyordu. Aşıdaki resimde maskaranın 3 kat uygulanmış resmini paylaşıyor ve hacim konusunda kararı sizlere bırakıyorum :)


Rimelin plastik fırçası uygulama bakımından fena değil, ancak rimelin yapısı fazlasıyla ıslak olduğu için uygularken çok dikkatli olmak gerekiyor. Yoksa rimel hem bulaşıyor hemde kirpikler birbirine yapışıyor.


Rimelin indirimsiz halinin 10 lira olduğunu düşünürsek, performansı iyi sayılır. Fakat bana sorarsanız, eğer siz de beğeniyorsanız indirimde yakalayıp Loreal Flase Lash mascara veya Maybelline maskara almak daha mantıklı olacaktır ;)


23 Şubat 2017 Perşembe

Biten Eyeliner Nasıl Eski Haline Getirilir?


Bu sefer ki postumda, yeni keşfettiğim ve gerçekten çok işe yarayan bir tüyodan bahsedeceğim.

Keçe uçlu eyelinerların ucu bir süre sonra kötüleşiyor ve biz de eyelinerımız bitti sanıp atıyoruz. Oysaki yanılıyoruz, çünkü aslında eyelinerlarımız bitmiyor sadece ucu deforme oluyor ve eyeliner keçenin en ucuna kadar gelemiyor.

 Bunun çözümü ise çok basit. Eyelinerlarınızın ucunu bir makas yardımı ile verev şekilde kesiyorsunuz. Ucu yenilenmiş eyeliner tekrar eskisi gibi kullanılabilecek bir hal alıyor. Yalnız, bu yöntemi denemeden önce eyelinerınızın ucunun iyice kötüleştiğinden emin olun. Çünkü, normalde eyelinerın kendi ucu daha yumuşak oluyor, dolayısıyla orijinal haliyle ne kadar çok kullanırsak o kadar iyi. 


Yukarıdaki resim,  kendi kullandığım Alix Avien eyelinera ait. alt fotoğrafta artık boya vermeyen halini üst bölmede ise verev kestikten ve ucunu yeniledikten sonraki halini görebilirsiniz.

16 Şubat 2017 Perşembe

ETHNIC WEEKEND


Sıradanlıktan sıkılıp, farklı tarzlar denediğim zamanlar oluyor. İşte bu üzerimde gördüğünüz oversize etnik desenli cekette tam böyle bir zamanda giyildi ve çok sevildi :)) Sonradan resimlere baktığımda belime bir kemerde taksam fıstık gibi olurmuş dedim. Pişman olmak için artık çok geç, o yüzden bir daha ki sefere diyelim :) Siz de böyle farklı parçalar arıyorsanız resmin üzerine tıklayıp sayfaya ulaşabilirsiniz... 


Jacket / Ceket : Click Here / Burada




11 Şubat 2017 Cumartesi

Bioderma Atoderm Stick Hydratant - Dudak Nemlendirici


Blogda en fazla paylaştığım ürünlerin başında gelenlerden biri de herhalde dudak nemlendiricileridir. Özellikle, kış aylarında evde, çantamda, arabada yani  elimi attığım her yerde bir dudak nemlendiricisi çıkar. Genellikle, farklı ürünler denemek için bir aldığım ürünü diğer sefere almayı pek tercih etmem. Ama arada çok beğendiğim ürünler olursa buna istisna yapabiliyorum.


Bioderma dudak nemlendiricisi bu kış bittikçe yenisini aldığım hatta biter de almaya gidemezsem diye korkup stokladığım bir ürün oldu :) Peki bu ürünü bu kadar sevmemin sebebi neydi?


Öncelikle, yapısı çok ince, dudağa uygulandığında kesinlikle ağırlık vermiyor. Hatta ilk kullanmaya başladığımda dudağımda yok hissi veren bu nemlendiricinin ne kadar işe yarayabileceğini sorgulamıştım. Sonra gece yatarken sürüp sabah uyandığımda dudağımın hala kurumadığını görünce bu ön yargımdan hemen kurtulmuş oldum.

Bir diğer artısı ise, kokusunun varla yok arasında oluşu. Yani kokuya karşı hassasiyeti olanlar dahi sıkıntı yaşamadan kullanabilirler diye düşünüyorum. Buna ek olarak, ürün alerji testlerinden geçmiş ve hipoalerjeniktir.

Özet olarak memnun kaldığımı ve bundan sonrada almaya devam edeceğimi söyleyebilirim😉😉😉

31 Ocak 2017 Salı

Mecrea Topuklu Spor Ayakkabı




Esin kaynağını ortam fark etmeksizin her şeyden alabilen online marka ve alışveriş sitesi Mecrea, birbirinden farklı tarzlara hitap eden ayakkabı modelleri ile takipçilerinin gözdesi zevkini geliştiriyor. Ünlülerin stillerinden sosyal medyaya, günlük yaşamdan son trendlere kadar akla hayale gelebilecek her türlü faktörden etkilenerek ürünlerini yaratıyor. Kendisi tasarlayıp Türkiye’ de üretilen modeller olduğundan marka da Hızlı Moda adı altında çalışıyor.
İstisnasız en rahat edebileceğimiz ayakkabı modeli spor ayakkabılardır. Sokak modası ve rahatlığın karşılığı olan spor ayakkabılar farklı tarzları ve renkleri ile Mecrea’ da. Günümüzde spor ayakkabılar çok farklı çeşitlerde bulunmaktadır. Bu kadar çeşidin arasından seçmesi de oldukça zor oluyor tabii. Öncelikle hangi amaçla için kullanacağımızı belirlemeliyiz. Koşu mu, yürüyüş mü yoksa günlük giyebileceğimiz bir ayakkabı mı arıyoruz? Bunu belirledikten sonra ayağınızın içe mi dışa mı bastığını belirlemekte fayda var. Bu iki kriter belirlendikten sonra doğru ayakkabıyı alabilirsiniz ancak. Mecrea’da aldığınız ayakkabının ayağınıza uygunluğunu test edebilirsiniz. 7 gün içinde iade imkânı tanıyan site, yanlış ayakkabıyı almanız için yardımcıdır. Sezon trendleri değiştikçe spor ayakkabıların formları da değişiyor. Topuklu spor ayakkabı modelleri de bu trendlerin başında geliyor. Topuklu ayakkabıların her mevsim kadınların vazgeçilmezleri olduğu bilindiğine göre topuklu spor ayakkabılar da tercih edilebilen modellerin arasında yer alabilir. Bir süre sonra rahatsız eden topuklu ayakkabıları rahat bir formda giymek herkesin seveceği bir durumdur. Kadınların hem rahat etmek hem de içindeki gizli topuğu sayesinde şık görünmesini sağlayan sneakerlar bunlara örnektir. Aynı zamanda bacak boyunu da uzun göstermek isteyen kadınların tercihidir. Mecrea yeni sezonunda kalın tabanlı ve içten dolgu topuklu spor ayakkabıları müşterilerin beğenisine sunuyor.
Ayakkabı aşktır ve bu aşk bekletilmek gelmez sloganı ile yine kadınların ayaklarını şık bir şekilde yerden kesecektir olan Mecrea’dan stilinizi yansıtabilecek bir ürün için topuklu spor ayakkabılara bakın. Mecrea’dan seçeceğiniz tarzınızı yansıtan ayakkabıları fiyat ve iade garantisi ile kolayca satın alabilirsiniz. Güvenli alışverişin adresinden online marka Mecrea ile alışveriş bir haktır.

3 Ocak 2017 Salı

ÇEKEN YÜN KAZAK NASIL KURTARILIR?

Çeken Kazak Nasıl Kurtarılır, Nasıl Eski Haline Getirilir?
Eminim bugüne kadar bir çoğumuzun başına gelmiş bir durumdur, yün kazağın yıkanırken çekmesi. çok kısa bir süre önce, ben de çamaşır makinesi kurbanı oldum ve eşimin en sevdiği kazak çocuk kazağı boyutlarına geldi.


Resim Alıntıdır

Hal böyle olunca ben de internetten bu sıkıntıya çözüm önerileri araştırmaya başladım. En sonunda aklıma bir tanesi yattı ve denemeye karar verdim.

Küçük bir leğene yaklaşık 4 / 5 litre ılık su koyuyorsunuz, için çok bol saç kremi ekliyorsunuz. Ben neredeyse yarım litrelik saç kreminin yarısını suya boca ettim. Kazağı bu suyun içerisinde iki saate yakın bekletiyorsunuz. Kazak iyice yumuşayıp açılmaya başlıyor. Kazağı durulamadan bir havlunun üzerine alıp havluyu rulo gibi sarıyor ve kazağın fazla suyunu alıyorsunuz. Sonrasında ise kazağı hafif hafif yanlardan ve boydan düzgünce çekiştirmeye başlıyorsunuz. Bu işlemi iki kişi yapmanız işinizi kolaylaştıracaktır. İstediğimiz boyuta gelen kazağı yine durulamadan düz bir yere serip kurumaya bırakıyorsunuz.

Bir deneyelim görelim diye uyguladığım yöntem benim işime yaradı ve eşimin kazağını kurtardık. Umarım, siz de aynı yöntemi kullanır ve küçülen yün kazağınızı eski haline getirebilirsiniz.